Przy pomocy sztucznej inteligencji Stena Line ograniczy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla z promu Stena Nordica, który kursuje na linii Gdynia-Karlskrona (Szwecja). To ósmy statek we flocie Stena Line wyposażony w moduł sztucznej inteligencji Stena Fuel Pilot, który wspiera kapitanów w energooszczędnym operowaniu statkiem.
Statystyki podsumowujące rynek przewozów promowych w 2014 roku pokazują ożywienie w przewozach pasażerskich, przewozach samochodów osobowych oraz w wymianie handlowej między kontynentem a Skandynawią. Liderem posiadającym 45,6 proc. udział w przewozach pasażerskich pozostaje niezmiennie Stena Line, która w 2014 roku może pochwalić się także wzrostem o 3,2 proc. w segmencie samochodów osobowych oraz tytułem lidera wzrostu w przewozach frachtowych. W tym segmencie Stena Line zanotowała aż 13,6 proc.wzrost w porównaniu z 2013
Wodowanie Emilio Branchi. To dziesiąta fregata serii FREMM dla Marynarki Wojennej Włoch
Interwencje MOSG w Kołobrzegu i Świnoujściu
Fincantieri zbuduje dla USA sześć fregat typu Constellation
Equinor wraz z partnerami zainwestują miliard dolarów celem zwiększenia wydobycia gazu na Morzu Północnym
DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings
W Gdyni wręczono żeglarskie nagrody